Netværksmøde 21. september 2015

Brug stærke strategiske fortællinger på dit næste kickoff

Målet med en strategisk fortælling om fremtiden er at give bl.a. medarbejderne en begrundet tro på en fælles fremtid, en fornemmelse af retning og mening samt en tillid til, at visionen og strategierne faktisk kan lade sig gøre. Det vil samtidig give et større engagement samt et større medansvar for de fremtidige aktiviteter hos alle.

Det er naturligvis relevant med en strategisk fortælling på årets kickoff, men de strategiske fortællinger kan også anvendes i forbindelse med onboarding af nye medarbejdere, kundepræsentationer samt som en del af den nye kultur i en forandringsproces.

På netværksmødet den 21. september 2015 starter vi klokken 9.00 og slutter kl. 12.00, og emnerne for formiddagen ser således ud:

  • Velkomst og introduktion til strategiske fortællinger. Få indsigt i hvad begrebet dækker over, hvordan det adskiller sig fra almindelig story-telling samt effekten af en strategisk fortælling.
  • Opbygningen og indholdet af en strategisk fortælling. Professor Eva Boxenbaum vil give et overblik over hvad en strategisk fortælling indeholder, og hvordan du fx kan bruge den nuværende fortælling eller kultur-platform som en accelerator for din fortælling om fremtiden.
  • Den praktisk anvendelse. Få idéer til hvordan du kan anvende dine strategiske fortællinger samt indblik i en fortællings begrænsninger og muligheder.
  • Praktisk case. Her får du lejlighed til at prøve kræfter med en strategisk fortælling og dermed få dybere indsigt i graden af forberedelse og effekten af fortællingen.
  • Afrunding og opsamling.

Vi tror, at de strategiske fortællinger har et kæmpe potentiale for lederen, der ønsker at sammenkoble effektivitet & performance med mening & loyalitet.

Praktisk information
Dato: Den 21. september 2015 kl. 09.00-12.00
Lokation: Atea A/S, Lautrupvang 6, 2750 Ballerup

Du tilmelder dig via formularen i højre side. Husk at indtaste VIP kode.