Netværksmøde 22. januar 2015

Brug stærke strategiske fortællinger på dit næste kickoff

Målet med en strategisk fortælling om fremtiden er at give bl.a. medarbejderne en begrundet tro på en fælles fremtid, en fornemmelse af retning og mening samt en tillid til, at visionen og strategierne faktisk kan lade sig gøre. Det vil samtidig give et større engagement samt et større medansvar for de fremtidige aktiviteter hos alle.

Det er naturligvis relevant med en strategisk fortælling på årets kickoff, men de strategiske fortællinger kan også anvendes i forbindelse med onboarding af nye medarbejdere, kundepræsentationer samt som en del af den nye kultur i en forandringsproces.

På netværksmødet den 22. januar 2015, ser programmet således ud:

9.00 – Velkomst og introduktion til strategiske fortællinger. Få indsigt i hvad begrebet dækker over, hvordan det adskiller sig fra almindelig story-telling samt effekten af en strategisk fortælling.

9.30 – Opbygningen og indholdet af en strategisk fortælling. Professor Eva Boxenbaum vil give et overblik over hvad en strategisk fortælling indeholder, og hvordan du fx kan bruge den nuværende fortælling eller kultur-platform som en accelerator for din fortælling om fremtiden.

10.15 – Den praktisk anvendelse. Få idéer til hvordan du kan anvende dine strategiske fortællinger samt indblik i en fortællings begrænsninger og muligheder.

11.00 – Praktisk case. Her får du lejlighed til at prøve kræfter med en strategisk fortælling og dermed få dybere indsigt i graden af forberedelse og effekten af fortællingen.

11.45 – Afrunding og opsamling

Vi tror, at de strategiske fortællinger har et kæmpe potentiale for lederen, der ønsker at sammenkoble effektivitet & performance med mening & loyalitet.

Netværksmødet koster kr. 1200,- ex moms. Du tilmelder dig via formularen i højre side. Hvis du har modtaget en VIP kode skal du huske at indtaste den i formularen.